“Ahhaa, talisport!” näituse kurlingu punktilugeja
Kirjeldus
Teaduskeskus Ahhaa meisterdas oma “Ahhaa, talisport” näituseks jääkeegli raja. Et iga kord oma sõbraga vaidlema ei läheks, kumma libistatud keeglikivi ikka keskpunktile lähemale veeres, lõime koostöös Ahhaaga kurlingu eksponaadile ka punktilugeja. Kinect kaamera jälgib peakohalt veerevaid kive, tuvastab nende kuuluvuse meeskonda ja kauguse kurlingu “maja” keskpunktist. Selle info järgi kuvatakse ekraanile iga kivi kaugus keskpunktist ning punktiarvestuse hetkeseis.
Meie osalus
- kasutajaliidese lahendamine vastavalt kliendipoolse kujundaja disainifailidele
- rakenduse programmeerimine
- OS seadistus kioskiks (rakenduse käivituse automatiseerimine jms)
- kohapealne Kinect rakenduse kalibratsioon
Tehniline info
Eksponaadis tuvastab Kinect sensor keeglikivide asukohad sügavuskaamera kaadris. Leitud asukoht tõlgendatakse vastavale kohale värvipildi kaadris, tänu millele suudetakse tuvastada, kas tegemist on punase või sinise keeglikiviga. Programmis on sätitud jääkeegli “maja” keskpunkt, millest mõõdetakse kaugust keeglikivide keskpunktini. Selle järgi seatakse kaadrisolevad kivid üksteise ritta ning vastavalt jääkeegli reeglitele jagatakse punktid mängijatele. Kaugus keeglikivide ja “maja” keskpunkti vahel on arvutatud kalibreerimise käigus kohapeal, et tagada korrektne koefitsent. Rakendusel on kalibreerimise režiim, mis lubab eksponaati asukoha vahetudes uuesti punktilugeja üles seada.
- OS: Win10
- keel/raamistik: python, pykinect2, numpy, pygame, opencv, AHK
Meedia
[rev_slider alias=”curling_slider”][/rev_slider]